Blinking Cute Box Cat

Welcome to KENNY ROGERS :) !

Assalamualaikum dan salam sejahtera!


Abangdan kakak2 sekalian, mehh kemari dengar ini cerita, tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas, jangan malu dan segan,ku sajikan kepada semua, ceh blog aku ni mcm ada pembaca je, POYO je lebih aku ni,kikiki.
 Pengalaman aku kerja di negeri orang, memang ada titip pengajaran yg aku dpt seperti berdikari mencari duit sendiri, apabila kita sendiri mencari duit baru kita tahu betapa letihnya parent kita susah payah, pagi petang siang malam mencari sekelumit rezeki.

Serius weyh, kerja di Kenny rogers memang letih, tapi berbaloi dengan gaji yang ditawarkan, bagi pekerja Part time mcm aku 1 jam gaji RM 4.50 kita akan bekerja selama 8 jam, lebih 8 jam akan dikira overtime (OT) gaji OT up sikit RM 6.00 1 jam,ditambah lagi kalau ada hari istimewa seperti hari wesak , depavali, hari raya atau sekutu dengannya akan diganda 3 kali, masyuk kan.

First day aku kerja sana aku ditugaskan menjadi server, lepas tuh aku kne hfal bnyk code mkanan,Hisshh,  tugas sebagai server memang LETIH, amek order,lepas tu hidangkan,dh tu kemas pulak,heshh tak ditambah dengam masalah customer yang poyoss nak mampus.  Mereka ingat makan Kenny rogers dah cukup bagus ueww, euwww!

nie la Kenny Rogers Aeon Bandaraya Melaka :)

Aku kerja kat Aeon Bandaraya Melaka, dekat bersebelahan tesco baru, Kenny Rogers kat sini memang sentiasa ramai orang lelagi waktu lunch dengan dinner. Admin suka kalau  kene transfer ke Kenny Rogers Mahkota Parade  kat situ tak ramai orang, kalu ramai pun waktu lunch dan dinner, itupun still boleh handle lagilah ditambah lagi kat mahkota boleh makan bebanyak disebakan takde CCTV kalau kat aeon bandaraya jgn harap la, CCTV bersepah.!..lagi satu, pekerja Mahkota lagi OK drpd AEON, dh la supervisor kat AEON poyoss tahu mengarah orang, yg dia dok syok menular, dah la gila kuasa, sesuka hati dia je nk buat apa.

makanan ketika break :)

ni la membe admin yang keje same dan curik makan same, wakaka

okeyh, muffin nie la admin selalu ngap kalau waktu FREE :)


Dalam seminggu lebih aku jadi server, tetibe kat jadual berderet aku ROASTER, first week dpt opening roaster, second week aku dpt roaster closing, serius roaster ni kerja dia mudah sikit la, split ayam lepas tu ltak kat tmpat pmbkar dan angkat ayam, selain tu cuci pinggan,first time jadi roaster tension gile kut ape sebabnya? Nak angkat keluarkan ayam tak lepas. Hakikatnya sebagai roaster memang seronok sebab kita tak tahu ape pun masalah kat depan lagi2 customer yg CEREWET duk belakang basuh pinggan, dengar lagu pastu makan tp tang roaster closing letih sikit sebab kene basuh pmbkar ayam,tmpat split ayam,bhagian kitchen kene basuh dgn UTILITY, kalau opening senang semua dah siap basuh cma split ayam dan bsuh pnggan je…
ini lah kerja roaster :)


Last day kat situ, aku dpt jadi server, memula dah ucap syukur lah kan tp tak pnjang sebab aku kerja smpai pkul 10 mlm, ingat dah boleh lari lah dari terkena darah ayam,sisa air, air ayam, tp dlm pkul 9.30 si IQBAL dah rentap tangan aku msuk kitchen sekali haa, bedebuk si ANAZ simbah dengan air darah ayam,sumpah nak muntah,hakikatnya aku dah buang darah ayam,boleh pulak simpan darah tu dalam office yg manager pun same bole komplot,wahh sweetnye manager dan pekerja Kenny ni -__-“

Kalau korang nak tahu teruk gila bedebah dua ekor tu kene kan aku, basah lecun dari atas sampai bawah aku kene, sikit simpati pun tade ,dah tu nak g kereta dah la jauh, kesejukan aku malam tuh, orang dok pandang aku atas bawah, sumpah malu kut.

Kalau aku diberi peluang aku nak kerja lagi di Kenny Rogers TETAPI bukan dekat melaka aku nak try dekat KUANTAN, slah satu sebabnya gaji yang agak lumayan dan tiada sesuatu kerja yang mudah bagi aku semuanya susah cuma perlu setitip pengorbanan untuk masa depan, sekian sahaja cerita pengalam bekerja di sana, kalau korang nak try pi la mntak tidak salah mencuba sekali sekala,kut-kut boleh jatuh cinta pulok dgn Kenny nnt kan,hhehehe..

Wasalam.


1 comment:

Unknown said...

wah bestnya!!

btw da daftar whohaa?kalau belum jom daftar whohaa sekarang,best!:)

http://nanakimie.blogspot.com/2013/12/jom-daftar-whohaa-sekarang.html