Blinking Cute Box Cat

Mati Itu pati.! Setiap Orang pasti merasai mati.!

Assalamualaikum

..korang please jawab salam tuh dulu,korang tahu tak.? setiap hari malaikat datang jumpe kite 70 kali 24 jam sambil mengingatkan kita tentang kematian, mati itu pasti cuma bila dan bagaimana kita mati sahaja tak tahu.

Setiap yang bernyawa pasti merasa mati – surah Ali Imran Ayat 185.

 Korang aku nak share sikit, ini bukan tentang aku,bukan tentang korang yang tengah membaca tp ini untuk mengingatkan kite semua yang masih hidup, yang masih tegelak,masih bernyawa, masih ingat kan kekasih, masih lalai,.!


aku tengah syok makan magi sedap sambil tengok runningman disulami gelak yang terbahak-bahak tetiba hati terasa nak bukak Fesbie, aku bukak dpt satu notify, erm first aku baca dengan lagak biasa tetapi kali kedua aku baca aku terkejut, aku rasa nak jerit, aku nak jerit yang aku telah  kehilangan seorang sahabat yang aku sayangi yang selalu bermain bersama,yang sentiasa meluahkan masalah kepadaku, yang mempunyai perangai gila-gila macam aku,aku tak sangka dia pergi menemui maha pencipta terlebih dahulu.

Yang lebih membuat aku terkilan aku tak dapat jmpe arwah buat kali terakhir, aku tak dpt lihat wajah arwah yang selalu berada di depan aku suatu ketika dahulu, aku tk dapat cium arwah buat kali terakhir mcm mne aku selalu cium berlaga pipi ketika salam, dah 3 tahun kan kita tak contact, dh 3 thun jgak kau jauhkan diri dari aku, dh 3 thun kite tak bergurau bersama mcm dahulu, ini semua lepas kau merajuk dgn aku, kau marah aku sbb aku tak dpt nk tolong kau saat itu, lepas tuh dengan aku yang jarang ada di seremban yang sentiasa busy dengan study dan selalu balik kampong, sekarang aku study kat kuantan lg susah aku nk brjmpa dgn kau.

Tetibe je, aku dengar berita kematian kau, sahabat mane yang tak menangis, kita kawan dah lame, dh banyak kenangan yang kita kongsikan, ingt lagi time tuh aku dtg rumah kau, lpas tuh kau ckp dgn aku kau lapar kan, aku bg kau duit suh beli mee dekat acik milah,then kau masak,itulah first time kau masak untuk aku dan itu jgak lah kali terakhir kau mask utk aku, time tuh kite makan smbil ketawa dan bergurau senda. Yang paling aku ingat ialah time tuh kite amek result UPSR, time aku jalan dengan kau, aku sempat tanya ~kite ni kawan ke kawan baik.? Kau ckp kawan baik, kau nak tahu tak betapa gembiranya hati aku time dengar kau ckp mcm tuh.







Tapi hari ini, ketika ini, aku menangis, aku sedih, aku terkilan yang kau telah pergi menghadap illahi, mungkin aku dpt terima ini semua tp bukan sekarang suatu hari nanti, aku tahu Allah lebih menyayangi kau sahabat, bagi aku terlalu awal kau pergi meninggalkan kita semua, aku tahu mati tak kira muda atau tua,lambat atau cepat tapi mungkin dah ajal kau kan hari tuh.Aku harap tenang lah kau di alam sana, tunggu aku k, aku akan pergi menyusul di kemudian hari,aku sayang kau,aku rindu kau,akan aku ingat setiap kenangan kita yang tercipta selama 2005 hingga 2013, aku akan doakan kau supaya Allah ringan kan azab kubur kau k, tunggu aku tau,itu yang penting,aku akan jmpe kau di alam barzakh suatu hari nanti k. Al-Fatihah buat kau sahabat yang sentiasa di hati. ~ Hazirah Bt Sabarudin~



Korang yang masih dipinjamkan nyawa ingatlah mati kerana setiap hari malaikat datang menjenguk kita untuk mengingatkan kematiaan kepada kita, mati sentiasa menghampiri kita, apabila mati anak adam maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara iaitu sedekah jariyah, ilmu yang dimanfaatkan, atau do’a anak yang sholeh,korang,korang,korang yang sedang membaca please sedekahkan al-fatihah buat arwah dan please berdoa supaya diringan azab kubur, sesungguh dengan doa korang, korang juga telah mendapat pahala.

Arwah Hazirah Sabarudin

No comments: